Café Theater Festival 2019

Belofte/waargemaakte ambitie: Het verbinden van nieuwe theatermakers aan een nieuw publiek

Het Café Theater Festival (CTF) trakteert bezoekers in 28 Utrechtse cafés op marathontheater met een biertje in de hand. Jonge artiesten spelen korte voorstellingen over hedendaagse thema’s en verrassen doorgewinterde festivalbezoekers én toevallige stamgasten. Sinds 2018 is het CTF een landelijk festival dat plaatsvindt in Utrecht, Tilburg en Zwolle.

Hoe hebben we het aangepakt?

Als Hoofd Marketing zijn we vijf jaar betrokken geweest bij het festival om de communicatie uit te rollen volgens twee inhoudelijke pijlers: talentvolle makers een springplank geven en theater naar de mensen toebrengen. Een jaarlijkse strategie en campagne met bijbehorende uitingen vormde de basis. Iedere editie werden binnen de communicatie andere accenten gelegd.

Wat heeft het opgeleverd?

Inmiddels wordt het CTF door ruim 18.000 mensen bezocht en is het festival vaste prik in de Utrechtse culturele agenda. De communicatie is professioneel maar niet traditioneel. Er is een blokkenschema dat vertelt in welke cafés er nog genoeg plek is. Een eigen CTF-biertje (getiteld ToiToiToi). Recensies in De Theaterkrant en een Insta-uitleen door verschillende makers. Het was een feest om het plezier en de passie van het festival door te laten sijpelen in alle uitingen.

Onze rol

coördinatie marketingteam – online campagne – offline campagne – communicatiestrategie – subsidieaanvragen – pers – content creatie – drukwerk – website

Gerelateerde items

We Are Public
Meet the future
Boekids