Museum de Lakenhal

Een influencer campagne rondom de heropening van Museum de Lakenhal

Een buzz creƫren rondom de heropening van een museum, hoe doe je dat? Na 3 jaar verbouwing ging Museum de Lakenhal met een knallende feestweek weer open voor publiek. Twee dagen voor de publieksopening organiseerden we, samen met My Daily Shot of Culture, voor 20 kunst-, cultuur- en architectuur- en Leidenliefhebbers alvast een eerste sneak peek in een leeg museum.

Hoe hebben we het aangepakt?

Om de veelzijdigheid van het nieuwe museum te laten zien, kregen 20 ambassadeurs met relevante accounts een uitnodiging met persoonlijke kijktips. Deze kijktips sloten aan bij de content van de influencers. Om genodigden meer te geven dan alleen een kijkje in een lege Lakenhal, organiseerde we tijdens de Meet-up 4 verschillende rondleidingen. Gericht op historie, kunsthistorie, Leiden of architectuur. Op deze manier volgden verschillende genodigden verschillende routes door het museum. Na de rondleiding was er uitgebreid de tijd zelf rond te kijken en foto’s te maken.

Wat heeft het opgeleverd?

Iedere aanwezige legde op zijn of haar manier de sfeer van het museum vast en deelde dit met zijn/haar achterban. Gedurende de openingsweek van Museum de Lakenhal en de weken erna werd er authentieke en diverse content gepost over het gebouw, de werken en de geschiedenis van het museum op 18 online kanalen met in totaal ruim 150.000 volgers. Bijna 10.000 mensen reageerden of liketen de posts over het museum en zo’n 75.000 mensen werden alleen al via Instagram bereikt. Aan de reacties op de posts is te zien dat volgers positief reageren en zin krijgen om het museum te bezoeken.

Onze rol

Influencer marketeers

Gerelateerde projecten

TivoliVredenburg
Spoorwegmuseum

Foto: @justtakemethereĀ