TivoliVredenburg

Aandacht voor de viering van het dubbel jubileum van TivoliVredenburg door 20 influencers

In januari 2019 vierde TivoliVredenburg een dubbel jubileum. Utrechts grootste poppodium opende vijf jaar geleden haar deuren en de Grote Zaal bestaat veertig jaar. Tijdens de opening van TivoliVredenburg werd deze zaal, ontworpen in de jaren ’70 door Herman Hertzberger, in oude glorie hersteld. De rest van het poppodium werd 35 jaar later om de Grote Zaal heen gebouwd.

Hoe hebben we het aangepakt?

Deze viering werd aangegrepen om de diversiteit in programmering te laten zien, maar ook TivoliVredenburg als het grote geheel. We ontwikkelden een plan waarbij influencers werden ingezet om ‘het grote verhaal’ van TivoliVredenburg te vertellen én te laten zien welke veelzijdige programmering het podium in huis heeft.

Wat heeft het opgeleverd?

Op zondag 20 januari kwamen en ruim 15 influencers naar TivoliVredenburg voor een rondleiding én opende speciaal voor hen de Grote Zaal. Er werden 19 posts en 96 Instagram Stories geplaatst op de accounts, goed voor een totaal volgersaantal van 112.765. Deze content had een gemiddeld tot hoge – engagement rate van 3,8%. Een aantal influencers bezochten tijdens de jubileumweek de concerten in TivoliVredenburg om zo de diversiteit van de programma’s te tonen.

Onze rol

Content creatie – influencer marketing

Gerelateerde projecten

Spoorwegmuseum
Thirty Shots