We Are Public

Met een grootse campagne 1500 leden werven voor het leukste cultuurlidmaatschap van Utrecht

Via het platform We Are Public kan je op een nieuwe manier cultuur ontdekken en beleven. Voor een vast bedrag van 17 euro per maand word je lid en kun je onbeperkt naar geselecteerde concerten, voorstellingen,
films en exposities in 10 aangesloten steden in heel Nederland. Het startschot voor de Utrechtse campagne werd op 11 januari om 17.00 uur in poppodium EKKO gegeven. Het doel: 1500 cultuuroptimisten vinden die zich voor 23 februari aansluiten bij We Are Public in Utrecht, zodat het platform op 1 maart officieel van start kan.

Hoe hebben we het aangepakt?

We Are Public heeft al 10 keer campagne gevoerd in verschillende steden. Maar hoe maak je een algemene campagne specifiek voor een stad als Utrecht? We zijn een samenwerking aangegaan met 35 verschillende culturele partners in de stad zoals SSBU, TivoliVredenburg, Theater Kikker en Louis Hartloper Complex. Zij kunnen als geen ander vertellen waarom zij partner zijn van We Are Public en waarom het culturele lidmaatschap naar Utrecht moet komen. Daarnaast hebben we het gezicht achter de campagne laten zien: wie zijn de mensen die achter de schermen hard werken aan de campagne, wie zijn de ambassadeurs, de vrijwilligers en bovendien welke mensen gebruiken de pas in Utrecht. Als laatste hebben we drie Utrechtse Instagrammers op cultureel avontuur gestuurd met de We Are Public pas en verslag laten doen via socials.

Wat heeft het opgeleverd?

Tijdens de campagne van We Are Public zijn er: 500 posters verspreidt in de stad (buitencampagne), 100 posters indoor, was er grote online en offline zichtbaarheid en aandacht in de media waaronder AD, 3voor12 en DUIC. Vlak voor de deadline is zijn er ruim 1600 nieuwe leden in Utrecht gevonden die We Are Public ondersteunen.

NB: Ook voor We Are Public Amersfoort waren wij campagneleider.

Onze rol

Online en offline campagne – pers – contentcreatie – influencer marketing

Gerelateerde projecten

Awesome Utrecht
Meet the Future