fbpx
Boekids Festival

Verhalen laten leven tijdens het Boekids Festival 2018

Boekids Festival maakt boeken beleefbaar voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Het afgelopen festival in De Nieuwe Regentes op 3 juni stond bol van verhalen, opgeluisterd door schrijvers, workshops, multimedia, muziek en beeldende kunst.  Wij verzorgden de volledige content en communicatie voor Boekids, waarin deze verhalen eveneens centraal stonden.

Storytelling: het werd letterlijk en figuurlijk genomen in de contentstrategie. De boeken van aanwezige schrijvers vormden een mooi uitgangspunt. Maar ook het prachtige decor van De Nieuwe Regentes – voorheen zwembad, nu theater – droeg bij aan vertellen van een ‘Boekids-beleving’ in aanloop naar het festival.

In de communicatie konden we ons zowel in kinderen als ouders van kinderen moesten verplaatsen. Kinderen als primaire doelgroep, maar ouders als een belangrijke tweede – als beslissingsmakers om een kaartje voor het festival te kopen. Daarom was het ons doel om een complete ‘beleving’ voorafgaand, tijdens en na het festival is te vangen in tekst en beeld. Met een aansprekende campagne, live streaming, een aansprekende social mediafeed, fotografie en een aftermovie.

Boekids Festival
Een greep uit de communicatie-uitingen: programmakrant, blokkenschema, stemflyer, ansichtkaart.

Het uitverkochte festival werd een geweldig gezellige chaos voor het verdwalen in verhalen. Met onder meer optredens van Varkentje Rund, De Waanzinnige Boomhut, Superjuffie, Stout Konijn en onze eigen jeugdheld Jacques Vriens.

 

Vertellus op Boekids Festival. Foto: Fred Ernst
Boekids Festival
Volle bak ambiance bij het Boekids Festival. Foto: Fred Ernst
Onze Isabelle en Floor zijn ‘always on’ tijdens de social mediaverslaglegging van het festival.
Stout Konijn. Foto: Fred Ernst.
Knutselen aan het Waanzinnige Hamsterhotel. Foto: Fred Ernst

Illustratie: Bart Aalbers, vormgeving: Frans Lombarts, stemflyer: Nikki van Duuren, foto: Fred Ernst en aftermovie: Anna Berlis.